fredag 23 november 2007

Back to school 2



...och idag besökte jag "min" gamla högstadieskola. Dessvärre fick jag inte återvända i triumf. Det visade sig att alla lärare jag haft hade slutat (en var faktiskt kvar, men var förstås ledig just denna dag). Det mesta var sig likt.
T.ex:
-Kemisalen där några nior släppte ut smörsyra i ventilationssystemet när jag precis börjat sjuan. 
-Sprinklern  vid toaletterna som Charlie  i parallellklassen eldade med en tändare under så att brandlarmet gick. (Nej, det gick inte så bra för honom i livet)
-Uppehållsrummet som till min stora bestörtning inte längre sålde Delicatobollar.
Jag plåtade lite och avslutade besöket med en lunch i matsalen (vi har alltid ett vegetariskt alternativ!) tillsammans med den nye rektorn och den under min tid så fruktade tillsynsläraren. 
Nu så här 20 år senare såg han inte alls farlig ut, och påstod att han kände igen mig. 
Jo, tjenare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte du som körde snöskotern genom Grubbeskolan. Det var killarna du var skraj för, eller hur?

Andreas sa...

Anders:
Den historien känner jag inte till. Men den låter fantastisk! Berätta mer!