onsdag 19 september 2007

Samtidigt i mitt stereoskåp...



Nu har det hänt igen. Jag har halkat ner i HiFi-träsket.
Jag traderade bort mina gamla stereoprylar och investerade i en lätt begagnad, rörbestyckad Advance Acoustics cd-spelare samt en Trends Audio T-Amp (10.1). Det låter sjukt bra för de pengarna! Efter att ha tryckt i nya JJ-rör från Micke Åhdén så låter det ännu bättre! Det är kul att lyssna på musik igen!
Nästa steg blir att ge mina fina Braun L 480/1-högtalare från 1972 en inre översyn. Delarna ligger i ett hörn av vårt kontor och stirrar uppfordrande på mig.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.

2 kommentarer:

Kristoffer sa...

Det finns framförallt ingen genväg till den korrekta emo

http://www.aftonbladet.se/debatt/article809669.ab

Andreas sa...

Åh emo...eller är det fashion-core?