lördag 20 oktober 2007

Gräsänklingen bloggar ut

Min hustru drog till Skottland med jobbet och lämnade mig mol allena med två barn. Det låter värre än vad det är, jag överraskar mig själv med att vara tålmodig och pedagogisk.

I torsdags så var det dags för Agnes veckliga pianolektion med min kusin Jonas som lärare. Dagen till ära så hölls lektionen hemma hos oss, eftersom vi fyndat ett Malmsjöpiano på Blocket. Ruben och jag byggde andäktigt Lego i köket, emedan Jonas och Agnes plockade ut Dancing Queen på pianot.




I går fredag så susade vi ut till civilisationens utkanter, närmare bestämt Sävar och den juvel till simhall som den lilla kommundelen gömt undan bakom skolbyggnaden. Där mötte Alva & August med moder upp för bassängstämning. Väldigt lyckat.
Vid pass halv fem så drog alla Sävarfamiljer hem till sina villor för att brassa middag, vilket lämnade oss ensamma med en hel simbassäng, en bubbelpool och två loja badvakter i tjugoårsåldern. Grymt.


Agnes ville fota lite grann, så hon tog min kamera och begav sig resolut till vår stora hallspegel, och resultatet ser ni ovan.

Sen klippte jag Ruben, det var galet. Han blev faktiskt väldigt gullig...men det var läskigt att klippa, det började med att jag bara skulle korta av luggen bara så lite, eftersom Ruben fick den i ögonen hela tiden.
Sen fortsatte jag lite till vänster. Och lite till. Då gick det ju inte att lämna höger sida orörd. Så det blev en helklippning helt enkelt.
Jag måste få en second opinion på mina frisyrkunskaper innan jag släpper ut honom bland folk.
Någon?

1 kommentar:

Teres sa...

Jag blev så sjukt peppad på att ta hand om två barn när jag läste detta inlägg. tack för peppen, nu längtar jag efter mina små heartbreakers.