onsdag 30 maj 2007

Choklad to the Boll



Ruben och jag har bakat intensivt goda chokladbollar enligt recept ur den förföriska kokboken "Njut en liten smula".

500g smör till ca 30 bollar! Sjukt icke-IG.

Chokladbollarna ska Ruben ha med sig till sitt 4-årskalas hos dagmamman Inger i morgon. Han kommer att representera fullt ut.

Agnes ska hälsa på i sin nya, allra första skola, och äta lunch i skolmatsalen. Hon är ruggigt peppad och spänd. Inte så konstigt, när man själv började ettan på Grisbackaskolan var jag övertygad om att mellanstadiebarnen rökte hasch, stal bilar och hade samlag. Som en säkerhetsåtgärd ska jag eskortera henne genom skolbesöket, sen ansluter vi till den hedonistiska chokladbollsorgien i Ingers kök.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visste du vad samlag var i ettan?

Andreas sa...

Nej, men nu gör jag det, höll jag på att skriva :)
Det fanns väl någon vag, för att inte säga mycket diffus bild av vad sexuellt umgänge var för något. Men jag tror ingen i min klass direkt slängde sig med ordet samlag dagligdags.